Satsar på att ta fram det bästa i denna värld

VÅRT ÅTAGANDE

TA FRAM DET BÄSTA I VÄRLDEN OMKRING OSS

I mer än 120 år har Gillette hjälpt män i alla åldrar och stadier av livet att se bra ut, känna sig på topp och vara så bra personer de kan.

RESAN MOT ATT BLI VUXEN INNEBÄR UTMANINGAR,
OAVSETT VEM DU ÄR ELLER VAR DU KOMMER FRÅN.

Majoriteten av män pratar inte om sina känslor

unga män tror att det inte är okej att öppet visa känslor när man känner sig ledsen eller osäker (USA).

(1)

Pojkar som känner att de inte passar in tenderar att drabbas av psykisk ohälsa

När pojkar inte känner att de passar in i mallen kan det leda till färre relationer och sämre mental hälsa.

(2)

Unga män utforskar inte yrken som inte är vanliga för män

unga män känner inte att det är acceptabelt att utforska ett yrke som kan ses som ovanligt för en man.

(3)

ANLEDNINGEN TILL ATT FÖREBILDER ÄR VIKTIGA

Det hjälper att ha en guide som kan ge en hjälpande hand, fungera som bollplank eller vara en stödjande röst.

Majoriteten av de män som har förebilder är säkra på sin framtid

76% av alla unga män som har en förebild håller med om att de känner sig trygga med framtiden.

(4)

Unga män erkänner att ha en förebild har gjort dem omtänksamma

84% av alla unga män säger att ha en förebild kan hjälpa dem att bli en mer omtänksam person.

(5)

Unga män tror att förebilder hjälper dem att vara sig själva

86% av alla unga män anser att en förebild kan hjälpa dem att vara sig själva.

(6)

BIDRA TILL POSITIV FÖRÄNDRING

Vår ambition är att se till att alla pojkar växer upp med positiva förebilder. Gillette kommer att ansluta hundratals miljoner pojkar till program, resurser och innehåll som utnyttjar kraften hos förebilder – allt medan vi stödjer och hyllar de som redan visar nästa generation hur man är man på bästa sätt.

EXPERTER SÄGER ATT FÖREBILDER KAN HJÄLPA TILL ATT VÄGLEDA POJKAR.

Vi vill att alla pojkar ska veta att det är okej att…

Dela med dig av dina känslor till andra

VISA SINA KÄNSLOR

Höj rösten när någon behöver stöd

STÅ UPP FÖR ANDRA

Viktigt för pojkar att ha en hobby

KÄMPA MOT SINA MÅL

Vi måste se bra ut, inte perfekta

VARA STOLT ÖVER SITT
FYSISKA UTSEENDE

KONKRET ÅTGÄRD

Vi vill att alla pojkar ska känna att de kan uttrycka sig.
Hitta fler resurser nedan som designats kring kraften med förebilder

Kraften i att vara omgiven av positiva människor

VERKTYG FÖR DAGENS OCH MORGONENS FÖREBILDER

Se upp till någon för att bli bättre

VILL DU ANSLUTA DIG?

ARBETA TILLSAMMANS FÖR EN GEMENSAM VISION

För att hjälpa oss att påverka globalt har vi inlett ett samarbete med Equimundo, den globala auktoriteten på hur man förändrar skadliga könsnormer.

Som en ledande partner till Global Boyhood Initiative, som etablerades av Kering Foundation och Equimundo, stödjer Gillette utvecklingen av läroplaner och resurser som uppmuntrar pojkar att vara hälsosamma, i kontakt med sina känslor och inte våldsamma.

PÅVERKAN GENOM LOKALA PROGRAM

Gillette stödjer utvecklingsprogram för män och ungdomar med lokala organisationer som Boys & Girls Clubs of America och Football Beyond Borders.

PÅVERKAN GENOM VÅR VÄRLDSOMFATTANDE RÄCKVIDD

Som en av världens största marknadsförare inriktade mot män använder vi vår räckvidd till att hylla förebilder i världsklass, inspirera fler män att engagera sig och visa nästa generation hur man är ”en så bra man som möjligt”.

VI ÄR PÅ DEN HÄR RESAN TILLSAMMANS

Under de senaste tre åren har vi donerat miljoner till ideella organisationer runt om i världen som har de mest intressanta och effektfulla program som designats för att hjälpa män i alla åldrar att bli så bra de kan. Samtidigt som vi fortsätter att donera vet vi att det finns mer arbete framför oss och vi fortsätter att verka inom detta område.

PRODUKTFÖRSLAG FÖR UNGA MÄN

Njut av en nära rakning och en fantastisk stil, med självförtroende.

Källor
(1) Global undersökning från Gillette, källa: GFK brand Health Tracker, Global Average, 2021
(2) Equimundo GBI Research: https://www.equimundo.org/resources/breaking-free-from-boyhood-stereotypes-action-steps-for-parents-and-content-creators/
(3) Global undersökning från Gillette, källa: GFK brand Health Tracker, Global Average, 2021
(4–6) Undersökning från Gillette utförd med Dynata 2022