Visa den bästa sidan av samhället

Tar fram det bästa i samhället

Gillette har åtagit sig att inspirera varje man, oavsett ålder eller livsfas, att vara sitt allra bästa jag. Vår vision är att leverera otroliga rakupplevelser samtidigt som vi gör världen till en bättre plats för varje ny generation. Som ledare inom rakning och rakvård i över hundra år så vet vi vikten av att lämna ett starkt arv. Just därför gör vi sociala och miljörelaterade program till en integrerad del av allt vi gör. Vi vill att våra varumärken ska fungera som en kraft för det goda idag, i morgon och långt in i framtiden.

Under dessa utmanande tider lägger Gillette extra stor vikt vid att skydda våra medarbetares hälsa och välbefinnande, att möta kunder runt om i världen som räknar med våra varumärken, samt att stödja arbetare, hjälporganisationer och samhällsgrupper som verkar i frontlinjen i bekämpningen av denna globala pandemi.

Vi vet inte hur länge krisen kommer att pågå, men vi vet att engagemanget och motståndskraften hos all vår sjukvårdspersonal och räddningspersonal kommer att hålla längre. Det kommer också vårt åtagande om att fortsätta stödja och supporta dem, våra konsumenter och våra samhällen på alla sätt vi kan göra. Läs mer om Gillettes agerande under COVID-19 pandemin.

Läs mer om vårt P&G Corporates agerande under COVID-19 pandemin.

Vi brinner för de samhällen och platser runt om i världen där vi bor och arbetar, och i årtionden har vi stöttat dessa samhällen genom ideella organisationer som gör stor skillnad för de mest utsatta. Några av dessa program inkluderar att erbjuda starka förebilder för ungdomar, andra hjälper till att ge tak över huvudet till hemlösa eller ge vård til äldre.

Vi är också glada över att stödja rörelsen ”Movember” för att öka medvetenheten om mäns sociala och fysiska hälsoutmaningar.

Mask Group 2@2x (1)

The Best a Man Can Be

Redan från början har Gillette åtagit sig att hjälpa män att se, känna sig och bli så bra som möjligt.

Detta åtagande förverkligas genom varumärkets syfte som inspirerar allt vi gör – ”Grooming the Next Generation of Men”. För nästa generation män innebär detta att vi minskar vår miljöpåverkan och stödjer människor och program som gör världen till en bättre plats.

Donationer

Under de senaste 15 åren har vi bidragit med över 50 miljoner USD till dessa viktiga områden.

The Best Men Can Be

Under 2019 lanserade vi vår kampanj ”Best Men Can Be” för att inspirera, utbilda och hjälpa män i alla åldrar att uppnå sitt personliga bästa och bli förebilder för nästa generation.

Meningsfulla åtgärder

Vi bidrar med över 1 miljon USD per år över tre år till ideella organisationer som jobbar med att inspirera nästa generation att bli de bästa människorna de kan bli.

Över hela världen

Skydda vår planet

MILJÖMÄSSIG HÅLLBARHET

Att skydda vår planet
LÄR DIG MER