Gillette har åtagit sig att inspirera varje man, oavsett ålder eller livsfas, att vara sitt allra bästa jag. Vår vision är att leverera otroliga rakupplevelser samtidigt som vi gör världen till en bättre plats för varje ny generation. Som ledare inom rakning och rakvård i över hundra år så vet vi vikten av att lämna ett starkt arv. Just därför gör vi sociala och miljörelaterade program till en integrerad del av allt vi gör. Vi vill att våra varumärken ska fungera som en kraft för det goda idag, i morgon och långt in i framtiden.
Mer än 800 miljoner kunder runt om i världen litar på oss för sina raknings- och trimningsbehov. Vårt mål är att förse dessa människor med bästa möjliga rakvårdsprodukter samtidigt som vi skyddar vår planets resurser.
Vi vill hjälpa till att sätta en ny standard för miljöarbete genom att använda färre resurser innan vi nått år 2030. För att göra detta så arbetar vi med att minska vårt miljöavtryck inom många viktiga områden som förpackningar, produktavfall, vattenbesparing, tillverkningsverksamhet och vår leveranskedja. Vi är också fast beslutna att förse konsumenter med produkter av högsta kvalitet och använda säkra ingredienser som de kan lita på.
I vår arbete för att skydda vår planet har vi satt upp tydliga mål och gjort några viktiga framsteg inom flera områden: